Motoričke vještine su neophodne za fizički razvoj i kretanje djeteta. Gruba motorika odnosi se na sposobnost djeteta da mijenja položaj tijela (kotrljanje, puzanje, hodanje, trčanje), održava ravnotežu i koordinira pokrete (stajanje, čučanje, stajanje na prstima, skakanje), manipulativne radnje (bacanje, hvatanje, nošenje), dok je fina motorika sposobnost kreiranja preciznih pokretanja pomoću malih mišića i zglobova.
Veliku pomoć i potporu za razvoj motorike pružaju igračke. Vrlo je važno odabrati igračke sigurne za upotrebu i prilagođene dobi i razvojnoj fazi djeteta. Sigurna igračka nije oštra, nije lako lomljiva, ne sadrži sitne dijelove, štetne boje, niti ugrožava zdravlje djeteta na bilo koji način.
U prvoj godini života djeca istražuju predmete kroz vid, sluh, dodir i okus. Uzimanjem predmeta u ruke te prebacivanjem iz jedne u drugu ruku ispituju teksturu, stavljanjem u usta okus predmeta, ispuštanjem iz ruku ispituju zvuk koji taj predmet proizvodi dok pada. Za sve navedeno potrebna je adekvatna koordinacija oko-ruka.
Dojenče prolazi kroz različite razvojne faze te je shodno tome potrebno prilagoditi i vrstu igračaka, kako bi bile potpora svakoj fazi.
U dobi od rođenja do 6 mjeseci života preporučuju se mekane igračke, zvečke te igračke sa umirujućim zvukom. U novorođenačkoj dobi najveća uloga igračke je umirivanje novorođenčeta. Od trećeg mjeseca života dojenče ima mogućnost da prihvati predmet koji mu se stavi u ruku te se u toj fazi razvoja preporučuju mekane igračke i zvečke. Kada je dojenče u potrbušnom položaju zvuk zvečke koji dopire iznad glave potiče odizanje glave od podloge, a postavljanje igračke, koja proizvodi zvuk, ispred dojenčeta, ali van njegovog dometa stimuliše dojenče da rukom dohvati željeni predmet.
U dobi od 6 mjeseci počinje se razvijati sposobnost prebacivanja predmeta iz ruke u ruku, potom prinošenja ustima. Od šetog mjeseca do jedne godine preporučuju se: igračke različitih geometrijskih oblika, jednostavne slagalice, igračke u vidu muzičkih instrumenata , autići te druge igračke sa točkićima. Razne vrste slagalica, reljefne slikovnice potiču dojenče da vrijeme provodi u sjedećem položaju i razvija pincetni hvat, što podrazumijeva uzimanje predmeta vrhom palca i vrhom kažiprsta. Igračke u vidu muzičkih instrumenata, kao i igračke koje ponavljaju jednostavne riječi potiču interakciju sa drugima i pomažu u razvoju fine motorike. Za poticanje puzanja, uspravljanja, hodanja i istraživanja okoline preporučuju se autići, kolica, kao i druge igračke sa točkićima.
Ukoliko motorni razvoj u dojenačkoj dobi protekne uredno jednogodišnje dijete je osposobljeno da drži glavu čvrsto u uspravnom položaju, sjedi bez bilo kakve potpore uz ispravljena leđa, hoda uz pridržavanje za jednu ruku, ima razvijen pincetni hvat te izgovara pojedinačne riječi.
Iz navedenog proizilazi zaključak da igračke, pored uloge da zabave dijete, potiču razvoj i unapređenje motoričkih vještina, kreativnosti te stimulišu dijete da istražuje i upozna svijet oko sebe.